[vc_row][vc_column width=”2/3″][ultimate_heading main_heading=”Belangrijke vaardigheden” margin_design_tab_text=””][/ultimate_heading][vc_column_text]Het is de 21e eeuw en welke vaardigheden zijn nou belangrijk voor kinderen te leren op school? op deze pagina gaan wij u wat meer vertellen over bepaalde vaardigheden. U als docent van deze kinderen bent als het ware een pottenbakker, die met klei de pot vormt. U vormt de kinderen door middel van uw voorbeeld, uw lessen en ook wat u wel en niet toelaat. Het is dus belangrijk om te weten wat uw rol als docent ook is, u bent als het ware een voorbeeld voor de kinderen.[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/3″]

Vormen-klei-leren
[/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][ultimate_spacer height=”20″][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][ultimate_heading main_heading=”Welke vaardigheden zijn dit dan?”][/ultimate_heading][vc_column_text]Er zijn veel verschillende vaardigheden die voor kinderen belangrijk kunnen zijn, hier wil ik er drie beschrijven die ik het leerproces en leefproces van een kind erg belangrijk zijn.[/vc_column_text][vc_row_inner][vc_column_inner width=”1/3″][ultimate_heading main_heading=”Informatie”][/ultimate_heading][vc_column_text]Dit houd het volgende in;

Zoeken, vinden, het beoordelen en het toepassen van de juist informatie. Het begin is het nadenken over welk soort informatie heb ik nodig, waar kan ik dat vinden en hoe ga ik dat kunnen vinden.

Wilt een kind een werkstuk maken gaan ze vaak gelijk naar zoekmachines en vinden daar de informatie, maar een expert gaat vaak eerst nadenken, wat moet ik hiervoor doen, wat weet ik al en daarna pas kijken naar wat voor informatie hij heeft en dan deze beoordelen.

[/vc_column_text][/vc_column_inner][vc_column_inner width=”1/3″][ultimate_heading main_heading=”Creatief zijn”][/ultimate_heading][vc_column_text]Dit houdt het volgende in;

Op je eigen manier een goede en passende oplossing vinden voor een probleem. Leren denken in mogelijkheden en niet in problemen. Dit op basis van zelfvertrouwen en dingen uitproberen en achter te kijken of dit het goede was.

Door de leerlingen dit te laten doen zullen ze in de toekomst elke situatie bekijken en daar een oplossing voor vinden, uitproberen en dan evalueren of het de goede oplossing is geweest.[/vc_column_text][/vc_column_inner][vc_column_inner width=”1/3″][ultimate_heading main_heading=”Media”][/ultimate_heading][vc_column_text]Hier leer je de kinderen goed en wijs om gaan met offline en online media. Bekijken hoe je het beste de mogelijkheden er kan uithalen maar ook het besef geven dat het alom aanwezig is en elk kind beïnvloed.

Kinderen kunnen erg vervelende ervaringen opdoen met internet, media en sociale media. Het is belangrijk om ze van te voren bewust te maken van alle gevolgen, wat wel kan en wat niet kan. Zo heb je een grotere kans om de kinderen te behoeden voor vervelende situaties.

Kinderen en natuurlijk ook volwassene zijn nooit op dit gebied uitgeleerd, elke dag kan je weer leren en verder ontwikkelen. Dit moet je dan ook stimuleren en zorgen dat de kinderen ook de tools hebben om zich verder te ontwikkelen[/vc_column_text][/vc_column_inner][/vc_row_inner][/vc_column][/vc_row]